90 öğrencinin seçtiği dersin adı “Türkiye’de Siyasal Hayat
ve Kurumlar”dır. Burada; ülkemizdeki yasal çerçeve, resmî ideoloji, sosyal
bilimler, sınıfsal yapı, sol hareketler, etnik meseleler gibi temel konular 19.
yy. ortalarından alınıp günümüze kadar getirilmektedir.
Sınavda, Kürt hareketine ilişkin 1978 tarihli bir metin ile
2012 tarihli bir metnin çeşitli açılardan karşılaştırılması istenmiştir. Bu
soru, ezberciliğe ödün vermeyen, dünyanın en çağdaş ve başarılı
üniversitelerine layık bir sorudur. Dersin genç hocası ancak tebrik edilebilir.
Ülkemizin şu anda kâbus gibi sorunlarla boğuşmasının temel
nedeni, bunlara hep milliyetçi-mukaddesatçı hamasetle ve oy devşirme
oportünizmiyle yaklaşılmasıdır. Bu hazin olayı yaratanların da amacı bunu
sürdürmek, bilimsel yaklaşımları caydırmaktır. Ders açacak, ders verecek, soru
soracak hocaların gözünü korkutmaktır.
Bu türden maskaralıklar, Barış Süreci’nden bahsedilen
Türkiye’de, alışılmış eski habis yaklaşımları hortlatmak isteyen beyhude bir
çabadan ibarettir. Türkiye sivil toplumu, düşünce ve ifade özgürlüklerine ve en
kıymetlimiz olan üniversite özerkliğine en ufak zarar verilmesine asla müsaade
etmeyecektir. Kamuoyunun bilgisine arz ederiz.
ANKARA DÜŞÜNCEYE ÖZGÜRLÜK GİRİŞİMİ